kamO baeK jikA kLik

Monday, October 24, 2011

JOM BERJOGGING

assalamualaikum....SaLam sejahtera n salam 1 Malaysia..hehehehe...

bangun jer pepagi ie ingat nak create be-log...tp tajuk pe ek...bersempena ngan bangun pagi2 nie..kiter beriadah dulu pagi2 nie.....1 2 3...8...belah kiri plak 1 2 3 dan 8 lagi....pagi2 da kuar banyak peluh..



korank de x masa lapang untuk berjogging?besar kemungkinan korank lagik suke tengok wayang dan jenjalan kan?korank nak taw x..jogging nie besh!!!!!!kenapa?


  1. menyihatkan kesihatan coz purata penyakit jantung dan diabetes meningkat mendadak sekarank dengan bebepara faktor atas buatan manusia gok(makanan..nyum nyum)
  2. mengurangkan stress selepas bekerja coz pesekitarannya nyaman dan menengkan jiwa.oh lalala...
  3. menyimatkan coz tempat nak berjogging bukan masuk kene bayar pooon....
  4. menyalinkan hubungan silaturahim coz beriadah bersama-sama ahli keluarga dan member2 dapat mengeratkan lagi hubungan
  5. sesuatu hobi yang berfaedah coz dapat mengelakkan dari terjebak dengan hobi yang memudaratkan dengan melepak tidak tentu tempatnya..
  6. daapat berat badan yang ideal BMI (body mass index) eg.berat(kg)/tgi x tgi(m)= BMI


banyakkan?2la yang terlintas di kepala fikiran saya sekarank..maen belasah jer..so,pe lagi,jum g jogging!
hehehe...saya?saya mengisi masa lapang dengan berjogging jugak bersama teman2 (cik zaa dan umieya.a.k.a dokdang)..biasanya kami berjogging di waktu petang dan pagi...port kami di taman layang-layang kepong...tempat dia besh sgt2..dibuka pagi waktu 7pg hingga7ptg..selain dari berjogging, kat sana ley memancing, maen layang2,bola sepak,mengurat/mengorat haahaha.....yang terbary go kart.besh2..saya pn ske..tunggu nak siap jer nanti....so,pe agi..jum relex2..salam.

No comments:

Post a Comment